Az eljárás kérelemre indul.
Jogosultak köre:
Az ügyfél vagy annak törvényes képviselője, vagy meghatalmazott.
Mit kell tennie:
A kérelem postai úton, elektronikusan ügyfélkapun, vagy személyesen megjelenés útján a polgármesteri hivatal központi ügyfélszolgálatán lehet előterjeszteni.Az At. 73.§ (5) bekezdése alapján az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármelyik anyakönyvvezetőnél elő lehet terjeszteni.
Határidők:
Amennyiben az elektronikus anyakönyv az igazolni kívánt adatot tartalmazza azonnal. Ha az anyakönyvi okirattal igazolni kívánt adat az elektronikus anyakönyvnek adattartalma, de az elektronikus anyakönyvbe még nem jegyezték be, a bejegyzéstől számított nyolc napon belül kell kiállítani, és azt a személyesen megjelent kérelmezőnek átadni vagy a kérelmezőnek elküldeni.
Eljáró szerv:
Gyenesdiási Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
Felettes szerv/jogorvoslat:
Zala Megyei Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály
Szükséges okiratok:
A kérelmező személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványa, és a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
Az ügyintézés díja:
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) 33.§ (2) bekezdés 5. pontja alapján az eljárás illetékmentes;
Az Itv. 29.§ (1) bekezdése alapján az anyakönyvi hatósági bizonyítványért 3.000-Ft összegű illetéket kell fizetni.
Vonatkozó jogszabályok:
- 2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
- 429/2017. (XII.20.) Kormányrendelet az anyakönyvi feladatok ellátásának részletes szabályairól
- 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Fogalmak:
A 2010. évi I. törvény 3.§-a.
Papír alapon benyújtható űrlap:
![]() |
Kérelem születési / házassági / halotti anyakönyvi kivonat kiadása iránt |